loading...
طلیعه آزادی
مدیر بازدید : 187 1394/05/10 نظرات (0)

"آنتونیو ریبریو" عکاس آژانس عکس "گاما" 6 سال پس از شکست سخت مجاهدین خلق در عملیات مرصاد توانست به پادگان نظامی اشرف برود و از مانور نظامی نیروهای این سازمان با تجهیزات نظامی که صدام در اختیارشان قرار داده بود عکاسی کند؛ این عکس‌ها از معدود روایات مصور از داخل مقر منافقین به شمار می‌رود.

رژیم بعث عراق در 4 مرداد 1367 و تنها شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای

امنیت توسط ایران با زیر پا گذاشتن آن بار دیگر به جنوب و حوالی خرمشهر حمله و

زمینه را برای عملیات سازمان مجاهدین خلق فراهم کرد. ارتش و سپاه به ...... 

مدیر بازدید : 145 1394/04/13 نظرات (0)



ویکی لیکس با انتشار اسنادی فاش کرد که اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 2011 وارد سوریه شدند تا با کشتار مردم و معارضان دولت این کشور، مسئوولیت این کشتارها را به گردن ایران بیندازند. به گزارش پایگاه خبری الحدث نیوز، اعضای این گروه تروریستی که سالها در پایگاه اشرفدر عراق مستقر بودند در آغاز حوادث سوریه....

مدیر بازدید : 238 1394/04/07 نظرات (0)


شکنجه، زندان و خشونت های اعمال شده سازمان نسبت به افراد درونی اش مسئله مهمی است که ازسوی اعضای جدا شده مطرح می شود.از منظری دیگر یکی از رویه های ثابت سازمان توجیه هایی استکه برای امور خاص بالاخص تسویه های درون سازمان و کشتن اعضای ناراضی ابراز می کند. حبس ها و شکنجه هایی که رجوی علیه اعضای ناراضی اعمال می کند ، شامل حبس دراز مدت در سلول انفرادی ، ضرب و جرح ، آزارهای روانی و زبانی، اعتراف های اجباری ، تهدید به اعدام و شکنجه هایی که در دو مورد به مرگ منجر شده اند ، می شود. اظهارات اعضای جدا شده حاکی از آن است که رجوی ها از سه نوع زندان در داخل کمپ های خود در استفاده می کردند، نوع اول واحدهای مسکونی کوچک می باشد که به «مهمانسرا» مشهورند. کسانی که متقاضی ترک سازمان بوده اند در این واحدها نگهداری می شدند کهعمدتاً در حبس مجرد بودند، آنها مجاز نبودند که برای صحبت و ملاقات با کسی در داخل کمپ و یاتماس با بستگان و دوستان خود در دنیای بیرون از واحدهای شان خارج شوند. کریم حقی که در گذشته مسئولیت امنیت مسعود رجوی را بر عهده داشت می گوید : “من در سال ۱۹۹۱ در سازمان محل فرمانده ای حفاظت رجوی بودم ، باور نمی کردند که می خواهم بیرون بیایم، من را به همراه همسرم و بچه شش ماهه ام در ساختمانی به اسم اسکان که یک سری واحدهای مسکونی برای قبلاً که ازدواج روال بود و اینجا خانه زوج ها بود، حبس کردند. سازمان دور این واحدها دیوار بلندی کشیده بود و سیم خاردار از سمت داخلی کشیده بود و برج نگهبانی و گشت داشت ، در طول این مدت جیره غذایی مان را کم کردند، کتک می زدند و فحش می دادند و ترس از اعدام می کردند.”

به اعتراف یکی دیگر از افراد جداشده: پس از ارائه درخواست خود در سال ۱۹۹۱ برای ترک سازمان در مهمانسراهای متعددی محبوس شدیم.“وقتی که ما وارد کمپ سازمان شدیم، پاسپورت و مدارک شناسایی مان را گرفتند و بعدها که گفتیم قصد رفتن داریم آنها را به ما پس ندادند. ما را در ساختمان هایی به اسم اسکان و در جاهای دیگر زندانی کردند. سپس به یک اردوگاه پناهندگان به اسم التاش در نزدیکی شهر الرمادی فرستادند....

مدیر بازدید : 187 1394/03/18 نظرات (0)

 

فراخوان منافقین برای شرکت در گردهمایی علیه جمهوری اسلامی ایران...

تنها 25 یورو برای دو روز!

هیچ نیازی به شعار دادن و حتی حمل بنر و پلاکارد نیست !

در طول مدت تجمع با اسنک و آبمیوه پذیرایی می‌شود !

مدیر بازدید : 105 1394/03/17 نظرات (0)

 

آيا مي دانيد طبق اسناد رژيم پهلوي، كاظم برادر سركرده منافقين با نام مستعار "ميرزا" جاسوس ساواك بوده است؟ 

 

مدیر بازدید : 106 1394/02/23 نظرات (0)

 

آيا ميدانيد اولين تصفيه فيزيكي در سازمان در سال ۵۲ و عليه جواد سعيدي به علت انتقاد به سازمان بوده است؟ 

مدیر بازدید : 180 1394/02/19 نظرات (0)

 

جمع بندی

همان‌گونه که گذشت، موضع سازمان مجاهدین خلق، در برابر نظام جمهوری اسلامی در ابتدا مبتنی بر هم‌راهی ظاهری بود، اما در ادامه این سازمان به مقابله‌ی مسلحانه با نظام و بدتر از همه هم‌کاری با دشمن متجاوز و به عبارت بهتر خیانت به مام میهن روی آورد...

مدیر بازدید : 226 1394/02/14 نظرات (0)

 

روز جمعه 31تیر1367، در قرارگاه اشرف (واقع در صدکیلومتری شمال غرب بغداد) جلسه‌یی برگزار شد و مسعود رجوی تصمیم خود را برای اجرای عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان و فتح تهران اعلام کرد. تعداد نیرو‌های مهیاشده برای این عملیات در حدود 4500 تا 5000 نفر برآورد شده‌اند.(72) این افراد در قالب 25 تیپ رزمی (هریک با استعدادی حدود 160 تا 180نفر)، سازمان‌دهی و برای اجرای عملیات در 5 محور به این شرح تقسیم‌بندی شدند:

1. محور اول به فرماندهی مهدی براعی با 3 تیپ تحت امر برای تصرف شهرهای کرند و اسلام آباد.

2. محور دوم به فرماندهی ابراهیم ذاکری با 5 تیپ تحت امر، برای تصرف کرمانشاه.

3. محور سوم به فرماندهی محمود مهدوی با 2 تیپ تحت امر، برای تصرف همدان.

4. محور چهارم به فرماندهی مهدی افتخاری با 2 تیپ تحت امر، برای تصرف قزوین.

5. محور پنجم به فرماندهی محمود عطایی و معاونت مهدی ابریشم‌چی با 13 تیپ تحت امر، برای تصرف تهران. (73)

همان‌گونه که در این تقسیم‌بندی هم آمده است، تصرف شهرهای بزرگی مثل کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران جزو اهداف این عملیات به شمار می‌آمد.

عراق در عملیات فروغ جاویدان، نیروهای مجاهدین خلق را به انواع تجهیزات از جمله تانک، نفربر، خمپاره‌انداز، تیربار، توپ‌های 122میلی‌متری و 106 میلی‌متری، کامیون و خودرو مجهز کرده بود. همچنین ارتش عراق علاوه بر اجرای آتش سنگین و بی‌سابقه‌ی توپ‌خانه، هم‌زمان با پیش‌روی نیروهای مجاهدین در خاک ایران برای ممانعت از عملیات هوایی ایران علیه قوای مجاهدین، با هواپیماهای جنگی خود پایگاه‌های هوایی همدان، دزفول و نیز پادگان تیپ2 سقز و پایگاه هوانیروز کرمانشاه را بمب‌باران کرد.(74)

بدین تربیت، سازمان مجاهدین خلق بر اساس تحلیل و برداشت خود و با مغتنم دانستن فرصت پیش‌آمده، در سوم مرداد 1367، عملیات خود موسوم به فروغ جاویدان را آغاز کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در این روز، یگان‌های....

مدیر بازدید : 323 1394/01/26 نظرات (0)

در ادامه‌ی سال1366، ارتش سازمان عملیات‌های متعددی را علیه نیروهای ایرانی اجرا کرد که بنا به گزارش منابع خود سازمان مجاهدین، خلاصه‌ی این اقدامات و نتایج آن چنین است:(64)

3 مرداد: حمله به یکی از پایگاه‌های لشکر81 زرهی باختران در منطقه‌ی عمومی سرپل ذهاب که به انهدام 8 پایگاه ارتش، اسارت 21تن و کشته یا زخمی شدن 67 نفر از نیروهای ایرانی انجامید.

9 مرداد: حمله به 9 پایگاه سپاه در گیلانغرب و کشتن 76 نفر، زخمی کردن 75 تن و  به اسارت گرفتن 3 نفر.

26 مرداد: کمین بر سر راه نیروهای ارتش در نوار مرزی سورن از توابع بانه و وارد آوردن تلفات به140 نفر از نیروهای ایرانی و اسیر کردن 14 نفر.

31 مرداد: حمله به 2پایگاه ارتش در سردشت و کشتن یا مجروح کردن110 نفر و اسارت 11 نفر.

11 شهریور: تهاجم به 3 پایگاه ایران در دهلران و موسیان و کشتن 113تن و به اسارت گرفتن 16 نفر از نیروهای ایرانی.

31 شهریور: حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی سپاه در منطقه‌ی مهران که در نتیجه‌ی آن 18تن اسیر و 50 نفر کشته یا زخمی شدند.

سازمان در پایان سال1366 بیلان کاری خود را بدین شرح ارائه داد: 99 عملیات همراه با وارد کردن تلفات به 9300 تن از نیروهای ایرانی و به اسارت گرفتن 860 نفر. این در حالی است که مجموع گزارش‌های نیروهای نظامی ایران ‌در سال1366 نشان می‌دهد که از تیر تا دی این سال ارتش سازمان کم‌تر از40 مورد عملیات انجام داده بود و تلفات وارد شده به نیروهای ایران نیز کم‌تر از یک‌صدم آمار اعلامی سازمان، بوده است.(65)

 

عملیات‌های بهار 1367

سیر عملیات‌های نظامی‌ و تبلیغات گسترده درباره‌ی آن‌ها و نیز افزایش پشتیبانی حامیان عراق از سازمان مجاهدین موجب شد که این سازمان خواستار سهم و نقش بیش‌تری در استراتژی نظامی‌ حکومت بعث عراق شود. نتیجه‌ی این امر پس از چند ماه توقف عملیات نظامی، تغییر و تقویت سازمان‌دهی ارتش مجاهدین بود که اولین نمود آن اجرای عملیاتی موسوم به "آفتاب" در آستانه‌ی حمله‌ی گسترده‌ی عراق برای بازپس‌‌گیری فاو، در منطقه‌ی فکّه بود. در نخستین ساعات بامداد هشتم فروردین1367، در منطقه‌ی مرزی فکّه، ارتش عراق و ارتش سازمان، عملیاتی را آغاز کردند که به گفته‌ی سازمان....

مدیر بازدید : 188 1394/01/23 نظرات (0)


1-زن چون مادینه است توسط شوهر استثمار می شود !

2- زن نباید یک تار مویش بیرون باشد و این اشعه ای است که وقتی بیرون باشد ، انقلاب درونی را به خطر می اندازد !

3- زن و تناقض جنسی مساوی با شیطان رجیم است !

4- رفتن زن به خانه ، فساد آور و تباه کننده است !

5 زنان چون مورد بهره کشی جنسی توسط همسرانشان قرار می گیرند باید در حریم رهبری باشند !

6 مسعود رجوی مبرا از آلودگی وگناه است ! و زنان چون درگیر .....

مدیر بازدید : 198 1393/12/27 نظرات (0)

 

از قرار معلوم علی رئوسان از فرماندهان فرقه رجوی برای مهار و کنترل اعضا جدا شده در آلبانی دست به کار شده است . او یکی از فرماندهان رجوی بوده که در کردستان عراق به رجوی پیوست و رده معاون ستاد را بعهده داشت . او فرماندهی مهندسی قرارگاه های موزرمی را اداره می کرد  و یکی از فرماندهان سرکوب گر در نشست های انقلاب درونی محسوب می شد.

در شرایطی که آه و فغان مریم رجوی ( که خود مانع اصلی خروج افراد و مخصوصا اعضا بیمار است ) از تعلل و کارشکنی دولت عراق ، صلیب سرخ و دولت آمریکا گوش فلک را کر می کند ، اعزام این جلاد رجوی همانند افشین ابراهیمی و ...  خود نشان دهنده خط رجوی است که در آلبانی بر علیه جدا شدگان دسیسه و اختلاف افکنی کند.

علی رئوسان فردی است که در نشست های مغز شویی ( انقلاب ایدئولوژیک ) به نیروهای تحت امر  و سایر یگانها می تاخت و آنان را به تمکین در برابر رجوی و خواسته هایش مجاب می کرد . در جریان نشست " طعمه " او دست راست مهوش سپهری ( نسرین ) ، فائزه محبت کار ، زهره قائمی ، معصومه ملک محمدی و سایرین بود که همراه آنان و بعضی دیگر از هم مسلکان خود مانند حمید یوسفی ، جهانگیر و هوشنگ دودکانی....

مدیر بازدید : 164 1393/12/03 نظرات (0)

بازجویی از اسیران ایرانی: علی‌اکبر راستگو، که در گذشته از اعضای عالی‌رتبه‌ی سازمان بوده است، در کتاب خود در این باره نوشته است: یکی دیگر از اقدامات نیروهای سازمان کسب اطلاعات از نیروهای ایرانی بود که به اسارت درمی‌آمدند.(54) افراد سازمان به دلیل کسب اطلاعات اولیه از طریق شنود بی‏سیم ایرانی‌ها و اشراف نسبی به اطلاعات نظامی مناطق جنگی و نیز تسلط به زبان فارسی در تخلیه‌ی اطلاعاتی اسرا بهتر از نیروهای عراقی عمل می‌کردند. آن‌ها با شکنجه‌ی‌ اسیران، اخبار و اطلاعات‌شان را تا حد امکان تخلیه و به سرویس اطلاعاتی ارتش عراق منتقل می‌کردند.

تخلیه‌ی تلفنی: تخلیه‌ی تلفنی یا کسب اطلاعات با استفاده از تلفن، یک روش آسان، ارزان و بی‌خطر برای جاسوسی است. این روش با استفاده از تکنیک‌های گوناگون اجرا می‌شود و میزان موفقیت آن بستگی کامل به مهارت فرد تخلیه‌کننده و سهل‏انگاری و حسن‌نیت بی‌جای فرد تخلیه‌شونده دارد.

نوارهای مربوط به مذاکرات سران سازمان مجاهدین با افسران سرویس‌های اطلاعاتی عراق که پس از سقوط حکومت بعثی به دست آمد، حکایت از آن دارد که حکومت عراق امکانات مخابراتی گسترده‌یی در اختیار سازمان گذاشته بود و آن‌ها با استفاده از این امکانات، تماس‌های تلفنی متعددی با افراد مختلف در داخل کشور می‌گرفتند و به جاسوسی می‌پرداختند‌.(55) به دستور صدام، بهترین امکانات تخلیه‌ی تلفنی در اختیار سازمان قرار گرفت؛ تخلیه‌ی تلفنی و جمع‌آوری اطلاعات از جبهه‌های جنگ، یکی از وظایف اصلی مقرهای سازمان در مناطق هم‌جوار با ایران به شمار می‌آمد. راه‌اندازی شبکه‌ی ارتباطی بین مقرهای سازمان....

مدیر بازدید : 136 1393/11/29 نظرات (1)

 

هدف از انتقاد رفع نواقص افراد است. در فرقه رجوی فضای انتقاد و انتقاد از خود سیار بالاست، ولی انتقاد از رهبری اکیداً ممنوع، عبور از خط قرمز محسوب می شود که جرمی نابخشودنی است. در رابطه با افراد، اگر برکسی انتقادی وارد باشد و فرد نتواند آن انتقاد به خود با دیگری را در جمع مطرح کند، خودبخود ایزوله می شود و در همه عرصه ها قفل و بسته می گردد. بنابراین افراد می بایست هرچه بیشتر بر خود و دیگران تیغ بکشند و تشکیلات عدم تیغ کشی انتقادی را نشانه کند بودن و مسئله دار شدن فرد می دانند. گاه فضای انتقاد به فضای سرکوب تبدیل می شود.

.رجوی ریشه هرگونه اعتراض و انتقاد دیگران نسبت به خود را در اذهان سوزانده و از بین برده است. چرا که انتقاد به رهبری را نشانه انحراف و......

مدیر بازدید : 409 1393/11/29 نظرات (0)

 

یکتاپرستان تکفیری- وهابی و مدعیان ددمنش حامی خلق، برای رسیدن به قدرت و اهداف شوم از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند. مبارزان انقلابی، همان هایی که مریم رجوی دوست و عزیزشان خطاب می کند؛ از سربریدن مخالفان خسته شده و ره آتش کشیدنشان را شروع کرده اند.

بی رحمی و درنده خویی از غریزه طبیعی گرگ هاست. صفات بارز گرگ ها نیز به تروریست ها سرایت کرده و بعضاً جنایاتی مرتکب می شوند که در نوع خود بی نظیرند. رجوی در رأس فرقه ی مافیایی از گذشته تا حال انسان های بیگناه و بیشماری را به کام مرگ کشانده، در کمال شقاوت و اوج بیرحمی، آنها را با آتش گلوله، ریختن نفت و بنزین به خاکستر تبدیل کرده است.
از ترور و قتل و سوزاندن جسد سه پاسدار توسط سازمان مجاهدین (منافقین) در اوایل انقلاب تا خودسوزی های اجباری و تحمیلی اعضای فرقه....
Bottom of Form

مدیر بازدید : 170 1393/11/28 نظرات (0)

 

سازمان مجاهدين خلق در دهه هاى چهل و پنجاه شمسى، شكل گرفت و پا به مبارزه مسلحانه بر ضد ديكتاتورى پهلوى گذاشت. تجربيات انقلابيون دوران قبل از ظهور خود را بكار برد و با توجه به رويكرد مردمى آن انقلابات وجهه مثبتى در بين مردم ايران به خود اختصاص داد و جوانها و قشر تحصيلكرده به سمت سازمان تمايل و گرايش پيدا كردند و راه درستى در مسير مبارزه با شاه در پيش گرفتند و خواهان برگشت حقوق تضييع شده قشر پائين جامعه كه اكثريت مردم ايران را تشكيل ميداد، بودند و اين براى انسانهاى آزاده و تحصيل كرده يك فرصت در خدمت به خلق و دستيابى به آزادى و حقوق برابرى افراد جامعه ايران بود.

بعد از ضربه شاه و دستگيرى مؤسسين سازمان و اعدام توسط ساواك، هدايت و پيشبرد خط و مسير اوليه و اهداف و اصول آرمانى سازمان نيز به انحراف رفت. بعد از انقلاب هم سران حكومت جديد تره براى سازمان خرد نكرد و بدرستى ماهيت انحرافى آنرا تشخيص داد و وقتى كه ديگر جايى در ايران براى شخص رجوى وجود نداشت، خود را نجات داد و بقيه را از دم تيغ صياد گذراند كه به بقاء خودش ادامه دهد، سپس به دامن دشمن مردم ايران يعنى صدام حسين كه در جنگ مستقيم با مردم ايران بود، خزيد و ماهيت ضد ايرانى و انحرافى خود را به بهترين صورت نمايان ساخت و در كشتار مردم بيگناه....

مدیر بازدید : 115 1393/11/27 نظرات (0)

 کسانی از حقوق زندانیان دم میزنند که خودشان هیچ اعتقادی به اصل آزادی ندارند و سالهاست اعضای نگونبخت خود را در پادگان های زندان گونه محبوس و اسیر کرده اند....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجاهدین”؛ وبسایت اصلی گروهک تروریستی منافقین خبری در مورد محدود کردن ارتباط تلفنی زندانیان منتشر کرده و مدعی شد که زندانیان را از ارتباط با خانواده‌هایشان محروم کرده‌اند. در اینکه این مسئله نیز همانند سایر ادعاهای منافقین بی‌ پایه و اساس است و نباید به خبری که هیچ سند و مرجعی برای آن ندارند، اعتنا کرد شکی نیست. لیکن گروهک طی این خبر به این موضوع که زندانیان در ایران دارای حقوق ارتباط با خانواده و استفاده از وسایل ارتباط جمعی هستند، اشاره کرده است. حقوقی که رجوی از اعضای خود به طور کامل گرفته و اجازه ارتباط آنها با دنیای بیرون از تشکیلات را به هیچ‌یک از اعضا نمی‌داد و آنها را سالها از دیدار با خانواده‌ شان محروم نموده است.....

مدیر بازدید : 174 1393/11/20 نظرات (0)

 

پس از ورود رجوی به عراق، نیروهای نظامی ‌سازمان سلسله عملیات‌هایی را در طول نوار مرزی ایران با حمایت و پشتیبانی ارتش عراق علیه نیروهای ایران در مناطقی مانند سردشت، دهلران، مریوان، سرپل ذهاب، جنوب بانه و ارتفاعات کرمانشاه اجرا کردند. در این عملیات‌ها تلفات جانی و تسلیحاتی فراوانی به برخی یگان‌ها و پایگاه‌های پراکنده‌ی نیروهای نظامی ‌ایران وارد شد. بر اساس آمار، این عملیات‌ها برای سازمان یک موفقیت محسوب می‌شد و با طراحی و خواست ارتش عراق و در قالب برنامه‌‌های جنگی حکومت صدام سیر صعودی داشت.(49)

سازمان به ویژه پس از استقرار مرکزیت آن در عراق، به شیوه‌های گوناگون دولت بعثی عراق را برای دست‌یابی به اهدافش یاری می‌کرد، که از جمله فعالیت‌ها و خدمات سازمان به عراق می‌توان به این موارد اشاره کرد: اجرای عملیات‌های خراب‌کاری و ترور در داخل ایران به ویژه ترور رزمندگان و فرماندهان نظامی ایران؛ جاسوسی از فعالیت‌های نظامی ایران؛ به راه انداختن تبلیغات و شایعات ضد ایرانی از طریق رادیوی این سازمان در عراق به منظور تضعیف اراده و کاهش حمایت عمومی از جبهه‌های نبرد؛ شنود مکالمات بی‌سیمی و تلفنی نیروهای ایرانی؛ ارائه‌ی اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی تأسیسات نظامی و اقتصادی ایران به سازمان‌های اطلاعاتی عراق و در مواردی درگیری مستقیم و حمله به نیروهای ایرانی در جبهه‌های جنگ.(50)

 

مهم‌ترین خدمات اطلاعاتی سازمان به عراق

سازمان در این برهه علاوه بر کمک‌های نظامی به ارتش عراق، در زمینه‌ی اطلاعاتی نیز به دولت عراق خدمات شایان توجهی کرد که به طور کلی مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان تحت عناوین جاسوسی برای عراق، شنود در جبهه‌ها، بازجویی از اسیران و تخلیه‌ی تلفنی طبقه‌بندی کرد.

جاسوسی به نفع عراق: جاسوسی را می‌توان یکی.....

مدیر بازدید : 183 1393/11/12 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین دلایل هم‌کاری علنی رجوی با حکومت بعث عراق را می‌توان تمایل وی برای به رسمیت شناخته شدن در عرصه‌ی دیپلماتیک دانست؛ در این دوران و پس از اقدامات خراب‌کارانه و تروریستی سازمان در ایران، در واقع رجوی پایگاهی در داخل کشور نداشت به همین دلیل و با توجه به خوی قدرت‌طلبی وی، از هر طریق ممکن، نزدیک شدن به یک دولت بیگانه- که ابرقدرت‌ها نیز از آن حمایت می‌کردند- و مذاکره با آن در واقع نوعی رسمیت یافتن شورای ملی مقاومت و رجوی در عرصه‌ی منطقه‌یی و بین‌المللی به شمار می‌آمد و رجوی تصور می‌کرد که از این رهگذر سریع‌تر می‌تواند به امیال قدرت‌طلبانه‌ی خود دست یابد.

انقلاب ایدئولوژیک در درون سازمان، یکی دیگر از رویدادهای مهم این دوره است. مسعود رجوی 7 بهمن 1363 در اطلاعیه‌یی مریم قجر عضدانلو (همسر مهدی ابریشم‌چی) را به عنوان هم‌ردیف مسئول اول سازمان (یعنی مسعود رجوی) معرفی کرد؛ به دنبال این خبر، سازمان با صدور اطلاعیه‌یی از ازدواج مریم و مسعود خبر داد، پس از آن علی زرکش و محمود عطایی کادرهای شماره 2 و 3 نامه‌هایی نوشته و اعلام کردند که چون یکی از زنان سازمان به مرحله‌ی رهبری رسیده، پس وی بر هر فرد دیگری جز شخص رهبر سازمان حرام است؛ متعاقباً رادیوی سازمان در 27 اسفند1363 خبر طلاق مریم رجوی از ابریشم‌چی......

مدیر بازدید : 157 1393/11/01 نظرات (0)

 

سازمان مجاهدین، با ورود به فاز مسلحانه و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، به اقدامات تروریستی روی آورد. این سازمان علاوه بر ترورهای کور و بی‌هدف مردم بی‌گناه کوچه و بازار، شخصیت‌های سیاسی و مسئولان نظام را  نیز ترور می‌کرد. در 6 تیر 1360 آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، هدف سوء قصد عوامل سازمان مجاهدین خلق قرار گرفت و مجروح شد. روز بعد در 7 تیر1360، سازمان، در عملیاتی تروریستی، با گذاردن بمب در ساختمان حزب جمهوری اسلامی در تهران، آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی را به شهادت رساند. در 14 مرداد1360 دکتر حسن آیت‌ نماینده‌ی مجلس خبرگان و نماینده‌ی مجلس شورای ملی و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، به دست افراد سازمان مجاهدین ترور شد. این سازمان در 8 شهریور همین سال، در فاجعه‌ی تروریستی دیگری، با انفجار بمب در ساختمان نخست‌‌وزیری، محمدعلی رجائی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر را ترور کرده و به شهادت رساند. در 7 مهر1360سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد دبیر حزب جمهوری اسلامی استان خراسان، به دست یکی از اعضای سازمان، ترور شد. همچنین در 30 آذر 1360 آیت‌الله عبدالحسین دستغیب امام جمعه‌ی شیراز، بر اثر انفجار بمب، به شهادت رسید که سازمان مجاهدین مسئولیت این حادثه و ترور را برعهده گرفت.(31)

بدین ترتیب، سازمان مجاهدین خلق از ۳۰ خرداد۱۳۶۰ رسماً وارد دوره‌ی جنگ مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی شد که سازمان آن را فاز نظامی می‌نامید. در واقع نظریه‌پردازان سازمان معتقد بودند که در پیش گرفتن فاز نظامی در نهایت به پیروزی سازمان و سرنگونی جمهوری اسلامی خواهد انجامید؛ این افراد بر این باور بودند که سازمان ضمن داشتن درکی واقع‌بینانه از نظام جمهوری اسلامی و ماهیت آشتی‌ناپذیر آن، استراتژی مبارزه‌ی مسلحانه و وارد آوردن ضربات تعیین‌کننده [با هدف سرنگونی نظام] و در نهایت تشکیل آلترناتیو را در دستور کار خود قرار داده است.(32)

مسعود رجوی در تابستان 1361 سلسله مصاحبه‌‌هایی با نشریه‌ی اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مسلمان در خارج از کشور انجام داد....

مدیر بازدید : 102 1393/10/29 نظرات (0)

آيا مي دانيد تنها ۲۵ درصد ترورهاي منافقین متوجه مسئولين و نظاميان بوده و بقيه

را مردم عادي تشكيل مي دادند؟

مدیر بازدید : 171 1393/10/24 نظرات (0)

 

به اعتقاد شماری از تحلیل‌گران، این تغییر موضع و آغاز هم‌کاری‌‌های گسترده‌ی نظامی و امنیتی سازمان با عراق که ابتدا غیر علنی بود و بعد به سرعت آشکار شد، ثابت می‌کند که از ابتدا، موضع سازمان در مورد جنگ، به دور از صداقت و فرصت‌طلبانه بوده است.(25)

به دنبال بالا گرفتن اغتشاشاتِ اعضای سازمان، رویارویی علنی آن‌ها با مردم، زدوخورد خیابانی و ایجاد ناآرامی در خیابان‌ها، مجاهدین خلق تصمیم گرفتند که در مقابل رهبر انقلاب و دوربین خبرنگاران یک راه‌پیمایی به طرف جماران به راه بیندازند، به منظور آماده‌سازی زمینه‌‌های لازم برای حرکت، آن‌ها نامه‌یی به حضور امام نوشتند؛ افراد سازمان در این نامه کوشیدند در همه‌ی اغتشاشات و درگیری‌ها مردم را مقصر جلوه داده و خود را تبرئه کنند، همچنین تلاش کردند تا مسائل وقت سازمان را تحت پوشش گذشته‌ی سازمان و بنیان‌‌گذاران آن قرار دهند. 

این گونه تحرکات، تشنج‌آفرینی‌ها و عملیات‌های متعدد تروریستی و خرابکارانه‌ی سازمان در حالی انجام می‌شد. که با گذشت نه ماه از جنگ، نیروهای ایرانی نتوانسته بودند به پیروزی چندانی در آزادسازی مناطق اشغالی دست یابند....

مدیر بازدید : 180 1393/10/20 نظرات (0)

آقای داوود باقروند عضو سابق مرکزیت

زمینه سازی برای انتقال فرزند به اروپا

 

در بحث نیرو بود که درباره محمد ( مصطفی رجوی ) به قول خودش خرچه خودش حرف زده ، این کار را می کرد که بقیه به اصطلاح کار خودشان را بکنند . می گفت مصطفی مطرح می کند  نمی خواهد در تشکیلات باشد و می خواهد برود و درس بخواند و برگردد فرانسه و می گفت کاظم رجوی را مثال می زند که در تشکیلات نبود ولی خوب کارش را می کرد . حرف مصطفی این بوده که نمی خواهد مجاهد باشد. در واقع این حربه مصطفی بوده که بزند بیرون و پدرش این را می دانست. نمی گفت هیچ چیز را قبول ندارد . می گفت بروم درسم را بخوانم ولی برای سازمان کار می کنم . پدرش هم حسابی عصبانی بود و می گفت اگر از قرآن هم استدلال می کرد ، آن را پاره می کردم. حالا برای من کاظم رجوی را مثال می زند . حسابی به کاظم رجوی نیز توپیده بود که زیر آب او را در ذهن مصطفی بزند .کلا بچه های سازمان که در همین دستگاه مافیایی به عراق آورده شده بودند ، تماما ضد بودند و هیچ کدام نمی خواستند در تشکیلات بمانند . از جمله همین مصطفی . وقتی موضوع پاره کردن قرآن را با عصبانیت گفت ، مریم واکنش نشان داد که جلوی دیگران است و کنترل اعصابش را داشته باشد . مصطفی در برنامه ی بردن به خارج نبود ، به دلیل روشنی که احتمال دارد برود سراغ آمریکا یا برود ایران ، پس باید از قبل زیر آب او را در تشکیلات زد و ذهن ها را آماده کرد.....

مدیر بازدید : 123 1393/10/16 نظرات (0)

درگیری نظام جمهوری اسلامی با صدام، بنی‌صدر و سازمان را به این طمع واداشته بود که تا حد امکان برای تضعیف خط امام در داخل کشور بکوشند. آن‌ها با این‌ تصور که امام و امت به دلیل درگیر جنگ بودن قدرت باز کردن یک جبهه‌ی داخلی را ندارند، به خود اطمینان می‌دادند که پیروان خط امام برای حفظ قدرت، حاضر به هر گونه‌ عقب‌نشینی از ملاک‌های مکتبی انقلاب خواهند بود.(18)

در سال 1359 هم‌زمان با اوج‌گیری برخوردهای نظامی عراق و ایران در مرزهای غربی و جنوبی کشور، در عرصه‌ی داخلی، همچنان سازمان یک عامل اصلی تشدید تنش‌‌ها و درگیری‌‌های داخلی در شهرهای مختلف کشور به حساب می‌آمد.(19)

در وضعیتی که لزوم وحدت عام و فراگیر در برابر تجاوز وسیع عراق به خاک ایران- که مجاهدین خلق خود نیز ادعای آن را داشتند- بر کسی پوشیده نبود، در عرصه‌ی درگیری‌های سیاسی داخل کشور، سازمان از مواضع واگرایانه‌ی خود در باره‌ی نظام و نهادهای نوپای آن دست برنداشته و همچنان بر طبل ادّعاهای خود مبنی بر تشنج‌‌آفرینی و متهم کردن نهادهای نظام به انجام دادن اعمال غیرقانونی، می‌کوبید.(20)

از سوی دیگر، سازمان عرصه‌ی حساس و پیچیده‌ی جبهه‌‌های جنگ.....

مدیر بازدید : 160 1393/10/16 نظرات (0)

آقای داوود باقروند از اعضای سابق مرکزیت

سرکوب مسأله دارها

بحث دیگر نشست  ، معضل نیروهای مسأ له دار بود که مسعود از ابتدای بحث وانمود می کرد که خیلی دست پری دارد و باید قاطع عمل کرد . علت هم این بود که کلاً تشکیلات ، سیاست منافقانه ای را در زمینه تشکیلاتی پیش می برد . وقتی در نشست های بالا بحث می شد که نیروها اذیت می کنند ، آنقدر چپ می زدند که انگار شنونده آدم پیه ای است و چرا بی عرضه است و چرا نمی تواند از پس حل مشکلات افرادی مانند اینها ( مساله دارها ) بر آید اما وقتی نوبت برخورد خودشان با همان نیروها می شد ، آن قدر راست می زدند که همه را عصبانی می کردند. وای به روزی که در اثر همین تحریکات بالاترها ، فرمانده ای با نیرو برخوردی می کرد یا دیگر سر کار نمی آمد. نامردی اینجا بود که نیرو از کارکردهای تشکیلات می برید اما با نامردی و منافقانه تحریک به  بد رفتاری و سخت گیری و فشار می شد و وقتی کسی یک صدم این کارها را می کرد ، هم چوب خراب کردن نیرو را می خورد هم این که بدهکار می شد که بالاترها مرتب نیرو می سازند و فرماندهان دارند نیرو را خراب می کنند .

ابتدا گذاشت فرماندهان نیرو بیایند و یکی یکی مشکلات را بگویند . حرف آنها این بود که بابا ، طرف می گوید ، اصلا کسی نمی خواهد بماند و می گویند چرا ما را نگه داشته اید . به همین اعتبار صبح ها کسی سر کار نمی رود و باید خلاصه هر کدام را از زاویه خودش مطرح می کرد که وقتی بحث سر رهنمود عملی بود که کسی که نافرمانی می کند را برخورد بکنیم و ... مسعود باید حرف مشخصی بزند . اینجا بود که مریم و دیگر زنان وارد می شدند و جلوی این کار را که حرف مشخصی بزند ، گرفتند . علت هم این بود که اگر طبق حرف های او عمل می شد که بسیار هم چپ می زد که بریزید سر نیرو و پدرش را در بیاورید.....

مدیر بازدید : 188 1393/10/09 نظرات (0)

2. از انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ

سازمان مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب، می‌کوشید خود را همراه مردم و مدافع حقوق آنان نشان دهد. این سازمان هنگام برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در فروردین 1358، به طور ضمنی با پرسش "جمهوری اسلامی، آری یا نه"، مخالفت می‌کرد، پس از آن نیز در انتخابات خبرگان قانون اساسی، شرکت نکرد. بعدها در انتخابات اولین دوره‌ی ریاست‌جمهوری مسعود رجوی خود را کاندیدای ریاست‌جمهوری کرد، اما امام خمینی، با یک موضع‌گیری قاطع اعلام کردند کسانی که به قانون اساسی رأی مثبت نداده‌اند، حق ندارند، رئیس‌جمهور شوند. پس از آن، سازمان به دلیل حذف کاندیدای خود، انتخابات ریاست‌جمهوری را تحریم کرد.(10)

رهبری سازمان بعد از این‌که خود را در تضاد با رهبری انقلاب قرار داد، برای حفظ چهره‌ی اعتقادی و جلوه‌ی میهنی تشکیلات، با بهره‌گیری از شخصیت آیت‌الله طالقانی به سیاست خود مبنی بر شکاف با رهبری ادامه داد.(11)

پس از تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی و فوت آیت‌الله طالقانی، مجاهدین که از اختلافات اصولی بنی‌صدر با حزب جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان و جبهه‌گیری وی در مقابل خط امام (پس از تصدی پست ریاست‌جمهوری) مطلع شده بودند....

مدیر بازدید : 141 1393/10/07 نظرات (0)

نشریه «فارین پالیسی» در مطلبی به قلم «ریموند تانتر» در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته و نوشته است که آمریکا باید برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران، با گروهک تروریستی منافقین همکاری کند.

نشریه آمریکایی «فارین پالسی» روز سه‌شنبه هفته جاری طی گزارشی نوشت آمریکا باید برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به همکاری با گروهک منافقین بپردازد.

 

«ریموند تانتر» نویسنده این مطلب که به حمایت از گروهک تروریستی منافقین و اتخاذ مواضع به شدت ضدایرانی مشهور است، در ادامه این گزارش با توضیح ارتباط تسلیحاتی ایران و حماس در زمینه موشکی و دیگر ادوات جنگی و ناتوانی دستگاه اطلاعاتی رژیم اسرائیل در ردگیری تونل‌های زیر زمینی بیشمار حماس، مدعی وجود تونل‌های مخفی در ایران شده و پیشنهاد داده است که واشنگتن برای شناسایی تونل‌ها، به حمایت از عوامل این گروهک بپردازد....

مدیر بازدید : 167 1393/10/06 نظرات (0)

آقای داوود باقروند از اعضای سابق مرکزیت

مسعود ماند و مریم را فراری داد

بحث بعدی ، موضوع رفتن یا ماندن مریم در عراق بود . در مجموع خیمه شب بازی را این طور می چیدند که مسعود اصرار می کرد ، مریم برود خارج و در جریان جنگ در عراق نباشد . پیشنهاد دهنده هم خود مسعود بود . تمام ستاد بالا نیز حرف مسعود را تایید می کردند ولی تنها یک نفر بود که مخالفت می کرد که نرود و آن خود مریم بود . مسعود این گونه بحث می کرد که چون شرایط متحول است و معلوم نیست چه پیش می آید ، پس حداقل یک نفر بیرون از معرکه ادامه دهنده باشد . از طرفی نیز مریم بحث می کرد ، مسئولیت اول من حفاظت از مسعود است . پس باید بمانم و از مسعود در عراق حفاظت کنم و این طوری به اصطلاح دهان ستاد را نیز می بست . در نهایت بحث را به همین شکل خاتمه می دادند که هر دو در عراق هستیم . بعد از جنگ و سقوط عراق ، فیلم هایی را که رویش ترانه گذاشته بودند ، نشان می دادند که می فهمیدیم نشست خداحافظی اکیپ فرانسه بود.....

مدیر بازدید : 119 1393/10/06 نظرات (0)

به گزارش مؤسسه راهبردی دیده بان، علی‌رغم هزینه های کلان در راستای بازی های سیاسی گروهک تروریستی منافقین، کشورهای مشترک المنافع در سازمان ملل هیچگاه زمینه نقش آفرینی منافقین در کشورهایشان را فراهم نکرده اند.

در آخرین مورد از برخوردهای مشخص این دست کشورها، دولت استرالیا در بازبینی سالانه لیست افراد وگروه هایی که در معرض تحریم مالی.....

مدیر بازدید : 160 1393/09/29 نظرات (0)

آقای داوود باقروند از اعضای سابق مرکزیت

امپریالیسم سابق

راست روی یا چپ روی

از زاویه نظامی مسعود خان بحث می کرد که آمریکا پا نشده از آن جا بیاید این جا و یا ما که با اوکاری نداریم ، درگیر شود . در ضمن از آن جا که فکر می کرد از جنوب و یا از کرکوک می آیند ، می گفت ما باید به شرق برویم که در مسیر آنها قرار نگیریم ! اگر هم جلوی ما را گرفتند ، می گوییم ما که هستیم و می خواهیم برویم به میهن خودمان . در یک جا که بچه ها بحث می کردند که مساله به این سادگی که گفته می شود نیست ، مطرح کرد که خب اگر ( آمریکا ) ما را شروع به بمباران کند و در مسیر رفتن به ایران مورد حمله قرار بگیریم ، تغییر استراتژی می دهیم چون اگر ما را این جا بزند یعنی همان دشمن ماست و دارد از رژیم دفاع می کند و جلوی سرنگونی او را می گیرد !پس مجاز هستیم در جهت استراتژی اصلی خودمان با هر کس که به او کمک می کند ، درگیر شویم . این کار از زاویه چپ و راست های استراتژیک مجاز و مشروع است ، چون اگر ما وارد هیچ درگیری دیگری نشویم به این دلیل است که می خواهیم همه قوای خود را برای استراتژی اصلی خودمان بکار بگیریم و انرژی هدر ندهیم . حالا که این دو در یک جهت و علیه ما هستند ، دیگر این همان دشمن است . اگر این جا دارد می زند ، حتما در مسیر قزوین نیز خواهد زد ، چون ما که درگیر نیستیم ، پس علت زدن چیزی جز ادغام شدن سمت و سو و اهداف آمریکا و رژیم در ایران نیست و تغییر استراتژی ( اجتناب از آمریکا و درگیری با او ) است.

( بنابراین مشاهده می شود که وقتی آدم جدی نیست و اصلا بلیت و پاسپورت و ویزا را نیز آماده کرده تا کجا می تواند در پوشال بافی چپ بزند ! )

 

پیش به سوی کالیفرنیا 

البته در جلسه ، این کار و این حرف جذبه داشت ، چون قرار بود خودش و مریم باشد و در پایین نیز کسی از آمریکا خوشش نمی آمد ، اما دم خروس این لاف های کذایی در بحث سیاسی بیرون می زند . در بحث سیاسی مطرح می کرد که اگر نشود ، ریل حمله را برویم ، به هر دلیل با آمریکا وارد بحث می شویم که ما درگیر جنگ نبوده ایم و ایرانی هستیم....

مدیر بازدید : 145 1393/09/24 نظرات (0)

مقدمه

جنگ را می‌توان وضعیتی بین دو کشور (یا دو یا چند گروه از کشورها) دانست که در آن دو طرف می‌کوشند از طریق اقدامات مسلحانه به اهداف (و در واقع منافع) مورد نظر خود دست یابند و طرف مقابل را به پذیرش خواسته‌های خود وادار کنند؛ براساس این تعریف، همه‌ی منابع و امکانات دو طرف به کار گرفته می‌شود و بدین ترتیب در عرصه‌ی عمل، جنگی تمام عیار رخ می‌دهد.

جنگ ایران و عراق که با تهاجم سنگین و همه جانبه‌ی ارتش بعثی به ایران به طور رسمی در 31 شهریور 1359 آغاز شد، یکی از مهم‌ترین جلوه‌های جنگ تمام عیار در تاریخ بشری است. از رهگذر این نگاه فراگیر به پدیده‌ی جنگ است که رویدادهایی مثل جنگ شهرها، جنگ شیمیایی، نبرد نفت‌کش‌ها، نقش گروه‌ها و احزاب معارض و... معنا پیدا می‌کنند.

عوامل متعددی بر سیر تحولات و سرنوشت هر جنگ تأثیر می‌گذارند، از جمله قابلیت و آمادگی رزمی، توان دیپلماتیک، قدرت اقتصادی، حمایت‌های خارجی، پشتیبانی داخلی و گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی. در جنگ ایران و عراق نیز عامل اخیر یعنی دسته‌بندی‌های سیاسی نقش بسیاری داشت. شاید بتوان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را تأثیرگذارترین تشکیلات سیاسی در طول جنگ دانست؛ چراکه این سازمان با داشتن سابقه‌ی مبارزاتی، توان تشکیلاتی و تبلیغاتی و تجربه‌ی جنگ چریکی با حکومت پهلوی و سپس نظام جمهوری اسلامی حضور مؤثر و پررنگی در جنگ، به ویژه در ماه‌های پایانی آن داشت.

پژوهش حاضر به دنبال پاسخ‌گویی به این پرسش است که نقش و تأثیر سازمان مجاهدین خلق در جنگ ایران و عراق چه بوده است؟ به این منظور، نگارنده با مبنا قرار دادن نقش سازمان در جنگ و نیز تحولات درونی آن و براساس زمان‌بندی تاریخی (مبتنی بر نقاط عطف اقدامات سازمان) به بررسی نقش، عملکرد، استراتژی، تحلیل‌ها و ماحصل کار این سازمان در طول جنگ ایران و عراق پرداخته است. مطالب مقاله ذیل شش سرفصل کلی با عناوین 1. تاریخچه‌ی مختصری از شکل‌گیری سازمان و تحولات آن از بدو تأسیس تا پیروزی انقلاب اسلامی. 2. از انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ. 3. از آغاز جنگ تا 30 خرداد1360. 4. از 30 خرداد 1360تا استقرار مرکزیت سازمان در عراق. 5. سازمان در عراق و تشکیل ارتش آزادی‌بخش ملی. 6. فروغ جاویدان، تنظیم شده است.....

مدیر بازدید : 184 1393/09/24 نظرات (0)

آقای داوود باقروند از اعضای سابق مرکزیت

استراتژی سرگردان

بحث بعدی ، طرح نظامی در صورت شروع جنگ بود. ابتدا یک گزارش پوشالی از وضعیت آمادگی های نظامی از فرماندهان انتخابی خودش گرفت و کاسه لیس ها نیز پای میکروفون رفتند و مطالبی برای کمک به شیادی ایشان گفتند که آماده هستیم. در بحث نظامی ابتدا مطرح کرد که چون این جنگ ، جنگ ما نیست و ما با یک طرف جنگ داریم ، آن هم جمهوری اسلامی است ، بنابراین تقصیری نداریم. این که در چنین شرایطی قرار گرفتیه ایم ، ربطی به خط و خطوط استراتژیک ، نظامی و سیاسی ما ندارد. مساله ای است خارج از سیاست های ما ، حرکت های ما که منجر به بروز چنین شرایطی نشده است. ( اما به خود نمی گفت در عراق چه غلطی می کنی ؟ مگر پایه استراتژی تو در عراق چیست؟ مگر تو این پایه را طراحی نکرد ه ای ؟ مگر وقتی گفتند از فرانسه اخراج شده ای ، صد بار در بوق و کرنا نکردی که خیر ، از سال ها قبل این تصمیم ما بوده که به عراق برویم ...)  پس بی طرف باقی می مانیم و دنبال کار اصلی خودمان هستیم یعنی جنگ با ایران. به همین مناسبت ، اولا در تمامی تحرکات و تماس ها با عراق ، نباید بویی ببرند که قصد داریم چه کار کنیم. طرح دارای سه مرحله بود ، اول باید در مواضع اولیه اختفا بگیریم ، یعنی تمامی سلاح ها و مهمات و نیرو را در محل هایی که از قبل رفته و شناسایی و آماده کرده بودیم ، مخفی کنیم. این مرحله برای پاسخ به بمباران ها و جلوگیری از وارد شدن صدمات نظامی است . در این مرحله سران دستگاه نظامی یکی یکی می آمدند و از آماده بودن محل اختفا گزارش می کردند. ما خودمان مواضع را آماده کرده بودیم و در واقع دایره بزرگی بود که اطراف اشرف کشیده شده بود و یگان های نظامی در این دایره مستقر بودند. آمادگی ها نیز شامل شناسایی محل مناسب برای اختفا سلاح های سنگین مانند تانک ، توپ ها ، زرهی ها ، خودروها و البته افراد از موضع موقعیت نظامی و داشتن جان پناه مناسب مانند درون شیار و... بود.

گزارشی  هم خود مسعود از بمباران های غارهای تورا بورا می داد ( برای دلخوشی دیگران ) که می شود مخفی شد و بمباران های مهیب آمریکا تاثیری ندارد.....

مدیر بازدید : 176 1393/09/16 نظرات (0)

آقای داوود باقروند از اعضای سابق مرکزیت

نشست نظامی بعث و مجاهدین

موضوع بعدی نشست ،مساله جنگ و روابط با عراق بود . بعد از این ، علائم قریب الوقوع بودن جنگ را بر شمرد ، گفت : پیغام آمده بود که بروند ملاقات . وقتی رفته بودند ، صدام نبود ولی عزت ابراهیم  ، طارق عزیز و وزیر اطلاعات بوده اند .

در آن نشست عزت ابراهیم موضع رژیم صدام را مطرح می کند که قصد دارند در مقابل آمریکا ایستادگی کنند . انبوهی نیز خالی بندی کرده بود که مثلا چه طرح های نظامی داریم که جلوی آنها را بگیریم ولی حرف اصلی این بود که چون به لحاظ نظامی در یک جنگ کلاسیک نخواهیم توانست جلوی آمریکا دوام بیاوریم ، حدود هفت میلیون نفر را مسلح کرده ایم و داریم برای جنگ چریکی از مدت ها قبل آماده می شویم .

( در برخورد روزمره با مردم عراق و رژیم صدام وارتش او قابل فهم بود که تمامی آنها صد در صد حمله را محتمل می دیدند و داشتند برای آن آماده می شدند اما آقای رجوی اصرار داشت که احتمال کم است )

عزت ابراهیم اضافه کرده بود : گذشته از تمامی اقدامات عمومی خود می خواهیم سلاح ، مهمات ، سازماندهی و طرح آماده کنیم ، در اساس نیز روی حزب و ... حساب باز کرده ایم و مردم را نیز مسلح کرده ایم ، اما حرف همان کار چریکی بود که بحث تامین سلاح ، پول و سازماندهی آن بود و عدم تمرکز و ...

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • طلیعه آزادی
    50 سال خیانت و جنایت

    Talie-Azadi

    طلیعه آزادی را در فیس بوک دنبال کنید....

    طلیعه آزادی را در توییتر دنبال کنید....

    آمار سایت
  • کل مطالب : 736
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 85
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 565
  • بازدید ماه : 1,732
  • بازدید سال : 10,434
  • بازدید کلی : 469,458